Indiana - The Hoosier State

Indiana är en delstat i amerikanska mellanvästern. Staten var den 19:e på turordningen att gå med i unionen. Indiana har ungefär 6,3 miljoner invånare och blir därmed den 15:e största staten i USA befolkningsmässigt.

Staten har fått smeknamnet The Hoosier State och de som bor i staten brukar därmed kallas för hoosiers. Har inte riktigt koll på varför det är så. Men det kan jag skriva lite om senare.

Indiana är nationellt känd för sina idrottslag som tillexempel NFL:s Indianapolis Colts (Amerikansk fotboll), NBA:s Indiana Pacers (Basket)


           
                                             Indianas flagga

Kommentarer
Postat av: kerstin

Tjabba tjena! :) Jag ska också till USA i höst! Jag har länkat dig! Du kan väl länka mig? :D Indiana verkar kul!

2010-04-14 @ 09:21:44
URL: http://kerstinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0