Lämna det trygga

Jag funderar väldigt mycket hur det ska bli att lämna alla som man känner här hemma för att bege sig till något helt nytt ställe på andra sidan Atlanten.

Jag kom på det idag, när jag skulle säga adjö till alla i gruppen på utbildningen jag vart på sen i torsdags. Det kändes jättekonstig vi har träffat varandra sen i torsdags och det är absolut inte länge.
Men vi har ändå lärt känna varandra väldigt väl enligt mig och jag kommer sakna dom. Hur ska det då gå att lämna alla som jag känt i ett par år och även ännu längre än det?

Det kommer bli otroligt tungt känner jag, men jag vet att jag kommer fixa det. För det är ju ändå bara 10 månader som jag kommer vara borta från Sverige. Och här hemma kommer det bara vara som vanligt.
Jag missar mina kompisars student och bekantas födelsedagar. Men vad är det egentligen? Jag kommer få så otroligt mycket mer utav att åka iväg till USA. Jag kommer lära känna mig själv mycket bättre och kunna lite på att jag klarar mig på egen hand. Och jag tror det kommer vara värt varende sekund.

Nu ska jag gå och sova, ska upp till skolan imorgon.
Sov så gott och dröm sött / My

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0