Packa till 10 månader

Hur ska man kunna få med sig allt man kommer att behöva under de 10 månader som man kommer vara borta? Jag kommer iallafall bara kunna ha med mig en väska * 23 kg. Kommer åka med SAS och United Airlines och från och med den 1 april iår (det var för 5 dagar sedan) så ändrade dom att man bara få ha med sig en väska istället för två till USA. jag som hade räknat med att kunna ta två väskor får nu börja vänja mig vid tanken om att bara ha en. men det kommer väl fungera på något sätt. Annars blir det till att jag får betala en massa övervikt. Uppfattade att om man har yttligare en väska på max 23 kg så får man betala € 40 hos SAS. Men undra då hur det blir andar gången man checkar in sitt bagage i mitt fall i Chicago. Aja, jag ska nog försöka anpassa min packning till en väska.

Jag fick häromdagen ett häfte om hur det är att vara utbytesstudent av YFU. Där de hade med en packlista. Och tänkte dela med mig av den :P

  • 8 par underkläder
  • 8 par strumpor
  • Pyjamas eller nattlinne
  • Morgonrock och tofflor
  • 4 par jeans, andra byxor eller kjolar
  • 4 kortärmade tröjor, skjortor eller blusar
  • 1-2 tjockare tröjor
  • 2 jackor, en tunnare och en tjockare
  • Eventuellt regnkläder
  • Skor för olika årstider och för sportaktiviteter
  • Badkläder och shorts
  • Mössa, halsduk och vantar/handskar

Vid festligare tillfällen eller i kyrkan:

  • 1 par finare byxor med skjorta och slips för pojkar
  • 1 klänning/kjol och blus för flickor

Problemet är bara att om det här är bara är kläderna man borde ha med sig så kommer man aldirg få plats med lite andra saker också. Fast man får ju ioförsig ha ett handbagage på 8 kg. Och man måste ju inte ha med sig alla kläder här hemmifrån man kan ju köpa lite nytt där :) Så det kommer nog lösa sig på något sätt. 

                

Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta så lite kläder som möjligt med dig.

Det är JÄTTE billigt att köpa nya i USA.Bättre att ta speciella personliga grejor som du behöver.När du ska hem kan jag garantera att du kommer att få skicka flera paket innan du åker med sådant du har köpt på dig under din tid där!

Lycka till med allt och hoppas din familj kommer att ta väl hand om dig om du får minsta problem så dra dig inte för att klaga hos din lokala representant. Det är ju meningen att du ska få en otroligt bra upplevelse och då krävs att du funkar bra med familjen.

Gå med i någon idrott och du behöver inte vara bäst i USA är det viktigaste att du deltar och alla har möjlighet att prova olika sporter som man kanske aldrig trodde att man skulle prova.

Så säg inte nej utan prova allt!

2010-04-08 @ 23:05:30
Postat av: CJIMS

En bra idé är att kolla upp med värdfamiljen innan, hur hårda de är att man skall vara finklädd vid fester, främmat, helger, finrestaurangbesök och andra speciella tillfällen. Om man inte vill vara finklädd, och de inte begär det, kan man ju skippa kläder som blus och kjol eller skjorta och finbyxor. Eller också köpa in finkläder där, och sedan lämna dem kvar. Det varierar mycket mellan olika familjer.

2011-07-28 @ 14:05:54
Postat av: My

Visst beror det på familj till familj, men oftast är det lite "finare" kläder som används i kyrkan... Visst, vi gick till en kyrka där det inte var så speciella kläder, vissa hade jeans och sådär. Vi var i några olika kyrkor under mitt utbytesår och min familj tyckte ändå att vi skulle klä upp oss lite inför söndagens kyrkbesök vilken kyrka vi än var i

2011-08-09 @ 09:44:18
URL: http://myusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0