Tisdag 10 Augusti

Hej på er som läser min blogg! Tänkte skriva en liten uppdatering om vad som har hänt sedan jag kom hit. Vi får se hur liten eller stor den blir ^^ 

Söndag 8 Augsti
Resan hit gick helt okej förutom att planet i Chicago var försenat i 1,5 h :/ Det var på grund av att det planet som vi skulle åkt med hade en avbruten antenn sen det andra som vi fick hade trasig AC så de var tvugna att laga den innan vi kunde åka iväg. Men jag kom iväg lite senare och lite tröttare. :P

När jag väl landade i Indiana så stod min värdfamilj och väntade på mig :) Det var väldigt skönt att se dom och veta att man snart är framme där man ska bo i nästan ett år. Vi åkte bil i 1,5 h och klockan började närma sig 10 pm. Då vra klockan alltså 4 på natten hemma i Sverige xD Och jag åkte hemmifårn kl 7 på morgonen i Svensk tid. Så en lång resa blev det.

När vi kom hem så kom en massa personer över för att umgås, det var trevligt men jag var nog lite för trött ^^

Måndag  9 Augusti
Igår så åkte vi runt till massa olika personer och hälsade på och gjorde massa olika ärenden. På eftermiddagen så var jag och Mariana och kollade på dansträningen. Sedan förberedde dom sig inför fotbollsmatchen som är nästa vecka under 2 timmars tid :P. Då de tränade på formationer tillsammans med skolans orkester. Så där fick dom fram och tillbaka Det var fullt upp hela dagen och hemma så kommer det jämnt över massa olika kompisar och så. Så huset är fullt av människor hela tiden, vilket är rätt roligt men kan bli lite jobbigt också. Men jag kommer nog vänja mig ;) På kvällen vid 11 åkte vi till Wal-mart och handlade schampo och lite sådana saker + lite godis ^^

Tisdag 10 Augusti
Idag så åkte vi till skolan för att registrera oss. Jag fick välja ämnen som jag ska läsa under året. Det blev Beryettes (dance), Amerikansk historia, Engelska, Algebra II, Commercial art (Något datadesign aktigt xD ) Typ matlagning, Photografi. Jag blev nöjd med mina val och hoppas att det kommer fortsätta så även när lektionerna har börjat ^^ Det rä det som jag har hunnit med här borta + en del andra saker också såsom att äta xD Det känns som om amerikanarna äter hela tiden haha :P

Nu ska jag ta mig bort från dator och vara lite social med dom andra. Jag ville bara skriva detta inlägg för att berätta lite om vad jag har gjort och säga att jag har det väldigt bra här borta.

Många kramar /My (Emmie) Som jag blir kallad för nu för att de kan inte uttala mitt namn :P ^^ Det låter som om dom säger muuuuuuuuu xD hahah




Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, va roligt att allt verkar bra :D ser fram emot bilder!! :D<3

2010-08-10 @ 21:59:43
Postat av: My

hahaha, jag tror inte de kommer uttala mitt namn rätt heller ;) Får kanske också ett smeknamn :P

2010-08-11 @ 00:02:55
URL: http://myknut.blogg.se/usa
Postat av: Hanna

Vad härligt My! Jag har kollat din blogg konstant sen du åkte för jag har velat veta hur resan gick och hur du har det :) Underbart kul att höra att du mår bra! Btw Emmie är ett fett fint namn det med :D Fortsätt att uppdatera så ofta du kan <3 Kramkram!

2010-08-11 @ 00:51:57
Postat av: Jonatan

Sv. Men det låter awesome hörre du:)) Jag hoppas verkligen att jag får värdfamilj snart, lägger hoppet på varje ny dag typ:) Men jaa dina ämnesval lät coola!!! ha de bäst

2010-08-11 @ 02:59:29
URL: http://jonatantantan.blogg.se/
Postat av: Felicia

Kan du inte lägga ut bilder på familjen, huset och området? :)

2010-08-11 @ 10:29:00
URL: http://feliciabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0