Första dagen i High School

Hej, som ni kanske förstod på rubriken så har jag haft första skoldagen i USA. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Okej, det började med att farmor till mina värdsyskon tog foton på oss innan vi åkte iväg till skolan. Hon bruker tydligen alltid göra det första dagen. Efter det var vi och lämnade John på Kindergarden. För att sedan bege oss till vår skola.

Första lektionen var Beryettes, där vi mest pratade och fick reda på olika saker. Som tex vilken lunch vi hade och lite så.

De andra lektionerna var ungefär dessamma, de gick igenom regler och mål inför varja ämne. Lektionerna är 50 min, så det känns som om lektionen knappt hinner börja innan den slutar.

Lunchen var helt kaos. Det var hur långa köer som helst och jag förstod inte hur man skulle göra xD  Så jag gick och pratade med en annans utbytesstudents mamma så hon fick hjälpa mig :P Hon är hur gullig som helst :)
Vi ska tydligen ha någon slags pinkod som man knappar in när man tagit maten så att det dras från ett konto som man sätter in pengar på. Men den koden fick vi inte idag, vi ska tydligen få den imorgon tror jag^^

Alla var så tysta på lektionerna, de bara satt där och emellan de olika perioderna (lektionerna) så är det 5 eller 6 min så då hinner man bara ta sig från klassrummet för att gå till nästa period och sitta beredd när klockan ringer. Så då blir det ju inte så mycket av att prata med andra mellan perioderna heller. Och på lektionerna så har man olika "klasser" hela tiden. Så det är inte det lättaste att lära känna någon och börja prata enligt mig. Men aja det kommer bli bättre när man blir van vid hur systemet fungerar och när jag vet vart alla lektioner är ;)

Under hela dagen har jag kännt mig helt vilsen xD Jag har inte vetat åt vilket håll eller vart jag ska någonstans. Jag har inte vetat vilken stol jag ska sätta mig på, jag har inte haft koll på någonting alls känns det som.

Så första dagen av den amerikanska skolan startade väl inte så jättebra. Men jag hoppas det bara var idag som det var såhär :) Nu ska jag ta en liten tupplur för att sedan hitta på något att göra ;) Bland annat lite av matteläxan som ska in imorgon med 50 uppgifter. Men den är rätt lätt så det ska nog gå bra :)

Kram /My

Kommentarer
Postat av: maja

tänkte säga att jag läser din blogg och undrar vilken organisation du åker med?

svara gärna i min blogg, http://majaalundmark.blogspot.com/



break a leg (;

2010-08-16 @ 23:30:47
URL: http://majaalundmark.blogspot.com/
Postat av: Josefin

2010-08-17 @ 12:01:17
Postat av: Josefin

Åh, virrigt värre och jobbigt med läxa första dan! Man är ju van vid att kunna prata på varje lektion. :) Hoppas det blir bättre! Kramkram

2010-08-17 @ 12:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0