Söka visum!

Fick idag hem ett brev från YFU. Där det stod om hur man söker visum hos amerikanska ambassaden i Stockholm. Har inte riktigt orkat läsa igen allt, men det ska jag nog göra i helgen om jag hinner.

Men innan jag kan söka visum så måste jag hitta mitt nygjorda pass som jag har lyckats slarva bort. Smart gjort av mig, jag vet. :P Men ibland händer sånt som man inte riktigt vill. Men hittar jag inte passet så måste jag till polisen igen och betala 500 kr eller vad det nu kostar för att skaffa ett nytt pass.

Men vi får se om jag hittar det eller inte. Jag hoppas jag hittar det så jag slipper gå till polisen igen och krångla. Det var lite för krånligt sist, jag skulle tydligen ha med mig ett formulär där båda mina föräldrar hade skrivit på. Varför kunde inte bara jag själv få bestämma om jag vill ha ett pass eller inte. Vad spelar det för roll om man är under 18 och skaffar pass utan föräldrarnas tillstånd?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jo, men när man har gjort det i tre månader så vill man gärna veta lite mer ;)



Ska vi länka varandra? Jag länkar dig nu så kan du länka mig om du vill =)

2010-05-08 @ 09:18:26
URL: http://www.jennyns.wordpress.com
Postat av: emma

precis! jag har fått en representant där som ska leta värdfamilj åt mig :)

2010-05-08 @ 09:37:19
URL: http://ienannandelavky.blogg.se/
Postat av: Anonym

yees! har du redan fått värdfamilj eller? :) kram

2010-05-08 @ 09:47:49
URL: http://ienannandelavky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0