Ta med sig dator till värdlandet?

Ska man ta med sig datorn eller inte till värdlandet? Denna fråga har gått fram och tillbaka i mitt huvud. Kommer man att tillbringa för mycket tid vid datorn och bli lite "utstängd" från vänner och så. Eller är det bra att göra det så att jag har möjligheten att skriva arbeten, spara foton och hålla kontakten med andra människor. Jag tror man kan begränsa användandet av datorn. Men jag tycker att det är så svårt att veta hur man ska göra. Jag står och velar mellan att ta med den eller lämna den hemma.

Nu tror jag inte att jag kommer ha något problem med detta. Men det kan faktiskt hända att det blir lite avundsjuka mellan sina värdsyskon och utbytesstudenten, om det är så att värdfamiljen har det dåligt ställt och måste dela på en dator. Sen kommer man själv med en bärbar dator till sig själv.

Hur tycker ni att man ska göra i denna fråga?

             
                         Btw Det är från denna dator all bloggning sker


Kommentarer
Postat av: My

Jag ska ha dator med mig. Det är bra att ha när man ska skriva arbeten och spara foton osv. :) Jag tror att det inte är några problem att begränsa användandet av datorn, bara man inte är inne för mycket i världen hemma i Sverige när man använder den :)

2010-05-05 @ 20:47:22
URL: http://myknut.blogg.se/usa
Postat av: Jonatan

Sv: Heeeej:D Nej jag har inte hört något mer om värdfamilj!! Fick ju info om hur man skulle söka visum idag och jag trodde det var min placering som hade kommit så jag blev lite besviken så jag forsätter att vänta!:) Jag lägger upp en länk till dig!

2010-05-06 @ 16:08:25
URL: http://jonatantantan.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag ar utbytesstudent nu och jag har ett rad: ta med datorn! Jattebra for da kan man lagga upp alla bilder och filmer pa datorn, och ta andras bilder och sant ocksa (via usb) och sen har man aao och slipper skriva som jag gor nu (ar inte inne pa min egna dator). Goor det! Och visst, ibland nar jag haft hemlangtan har det hant att jag stangt in mig lite och vant mig till datorn och min familj hemma istallet for att prata med vardfamiljen men det har fungerat for mig, jag brukar ma bra efter att prata med mina foraldrar och det kanns som om jag inte hade matt lika bra utan dem.



Sa ta med datorn! verkligen gor det!

2010-05-06 @ 23:11:50
Postat av: Jenny

Jag ska definitivt ha med datorn! Tänk vad praktiskt att prata med familjen och vännerna GRATIS i Skype och man kan dessutom se dem. Sen att blogga därifrån är också ett bra sätt att ha kontakt med Sverige, du behöver ju inte skriva ett inlägg varje dag kanske bara ett i veckan. Sen om värdsyskoken blir avundsjuka är det bara att säga att man har sparat ihop pengar till den själv, de sa de i alla fall på STS mötet att man skulle säga:P

2010-05-07 @ 22:49:39
URL: http://www.jennyns.wordpress.com
Postat av: Niffe

Hej! Hittat en bild där Lady Gaga och Christina Ricci bär precis likadana klänningar (jag som trodde att Gaga var ensam om sina kreationer?), lust att kolla o kommentera vem du tycker bär den bäst?

Ha en bra kväll! Kram

Postat av: Lisa

Jag tänker lätt ta med mig min dator! (men förstår hur du tänker) :)

2010-05-07 @ 23:29:46
URL: http://lisasusa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Är det ens säkert att det finns dator i familjen dit man kommer? Skulle verkligen inte lämna den hemma. Och jag sitter inte särskillt mkt framför datan hemma i Sverige ändå.. Det går säkert bra! Man bestämmer ju själv över hur man är, så väljer du att inte låta datan ta över ditt liv i USA så kommer det ju funka hur bra som helst. Tror att det kan kännas väldigt skönt att ha med den.

2010-05-08 @ 11:43:35
URL: http://sofiar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

TA MED!

2010-05-16 @ 16:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0