Skillnad mellan USA & Sverige (1)

Jag vet att det finns hur många skillnader smo helst mellan Sverige och USA. Men här tänker jag skriva dom som jag kommer på under mitt år här i Indiana ;) 

En av skillnaderna är att här så är det helt okej att gå runt med sina ytterskor i hemmen. Det kändes så kostigt de första dagarna att gå runt med skorna på innomhus, men nu efter ett tag så känns det helt normalt. Visst finns det undantag när man kommer hem till andra, då de typ har heltäckningsmatta på golven. Då brukar vi ta av oss skorna men är det trägolv eller något liknande så har vi oftast skorna på.

Jag undrar hur det kommer bli när dte är vinter, om alla börjar ta av sig skorna innomhus eller hur dom nu gör. Det blir spännande att se, jag hoppas de tar av sig skorna annars kommer dte bli väldigt smutsigt här hemma xD ^^

Så nu har jag delat med mig av den förtsa skillnaden mellan USA & Sverige ;) Det kommer fler inlägg under denna kategori senare, när jag kommit på vilken av dem som det blir och när jag har tid :P

Byebye

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha ajuste, det måste kännas helskumt! Är det inte obehagligt/jobbigt att gå med skor hela dagarna? ;o

2010-09-10 @ 17:44:24
Postat av: My

Nej det är det inte Hanna ;) Jag går runt i flipflot i skolan och hemma så nu är det inte så obekvämt xD Men jag kommer nog inte gå runt med vinterkängorna på innomhus när det börjar bli vinter ;) :P ^^

2010-09-10 @ 22:13:19
URL: http://myusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0