Svar på fråga

fick en fråga för ett litet tag sedan och tänkte att det kunde vara bra och skriva då det kanske är fler som undrar samma saker ;)

Hej på dej my! Jag har planer på att åka till usa som utbytesstudent även jag. Jag tänkte bara fråga hur du kom fram till vilken organisation du skulle välja? Varför har yfu varit bra/dålig? Hur långt i förväg började du med anmälningar etc?
Ha de så bra! // Amanda

Svar:

Jag satt och kollade runt mellan alla olika organisationer som jag hört om. Satt även och sökte på google endel... Det som jag först och främst kollade på var att värdfamiljen som man bor hos inte skulle få pengar för att ta hand om mig. Främst för att jag då kände att de verkligen inte gör det för pengar. Men sen kollade jag ju självklart på skillnaderna på priset mellan organisationerna och vad osm ingick och inte.

Jag tycker att YFU har vart otroligt bra. Det känns som en organisation där man verkligen syns. De på kansliet vet nästintill vem varje person som åker iväg och varje person som kommer till Sverige är. det ger ett intryck av att man verkligen syns och inte är en person på papper.
I USA var det lite sådär i mitt distrikt. Min area-representat var kanske inte den mest aktiva att kontakta mig. Men jag skulle kunna kontaktat henne lika väl om det var så att jag ville eller behövde. Men jag hade inga problem med min värdfamilj och så. Därför så hade jag inte mycket kontakt med henne, men vi hade ju läger och så med andra utbytesstudenter. Men det är ju olika beroende på vart man bor i USA ;)
Och jag hade en underbar tid :)

Jag anmälde mig i slutet av sommarlovet efter ettan 2009 sedan åkte jag efter sommaren 2010. Så ett år innan anmälde jag mig och så :)

Kram/ My

RSS 2.0