Fredag 4/29/11

Äntligen fredag!! :D Otroligt skönt!!! haha Imorgon är det tävling på hemmaplan :P Bestämde dock idag att jag itne ska sprina imorgon, så det blir bara längdhopp för min del. Känns rätt skönt dock även om jag nog helst skulle gjort både och men känner inte att mina ben klarar av det just nu... Mina benhinnor är inte jättedåliga de är på bättringsväg, men känner att jag borde vila så det var därför jag beslutade att itne springa.

Filmkväll blev dte ikväll med Giorgia! :D Roligt ;)

Valborg i helgen nu hemma i Uppsala!! Hoppas ni får det trevligt! ;)

Men nu ska jag krypa ner under täcket och försöka sova! Får se om jag somnar fortare än jag gjort tidigare i veckan... Godnatt!!!

Torsdag 4/28/11

Torsdag, Torsdag, Torsdag... Känns som om det aldrig blir helg. Dagarna går så otroligt långsamt ibland och idag har vart en sådan. Men men dagen är snart slut, så det ska bli skönt att få lägga sig ner nu och sova och vakna upp och veta att det är sista dagen innan helg :) Otroligt skönt!!! haha

Hoppas allt rullar på där hemma!! Snart bara 1 månad tills alla 3or tar studenten!! Önskar jag kunde vara där kan jag ju säga :P Men nej, jag kommer missa den med nio dagar ;)

Tiden går så otroligt fort, veckorna bara flyger iväg!!! Exakt sex veckor innan jag sitter på flyget hem torsdagen den nionde juni. Den dagen kommer vara otroligt jobbig känns det som just nu. Visst kommer jag vara glad att komma hem och träffa alla er där hemma!! För ni ska inte tro att jag inte vill träffa er, FÖR DET VILL JAG ^^ Men det kommer samtidigt bli otroligt jobbigt!! Blandade känslor helt enkelt :) Otroligt glad att jag har dessa sex veckor kvar innan dagen är här ;) haha Men de flyger förbi med en väldig fart, men dte behöver jag inte tänka på nu ^^

Bilden är från första gången jag mötte min värdfamilj på flygplatsen!!

        
Hunter (värdsyster), jag, Gina (värdmamma), Mariana (Värdsyster, Brasilien), Laura (kompis till Mariana, Tyskland), Kennedy (värdsyster)

Nu ska jag sova!! Godnatt!!!

Äntligen!!!

Dock äre inte vårat internet som jag använder just nu XD haha Killen som kom för att fixa vårat kunde inte göra något åt det idag, ska komma hit igen mitt på dagen imorgon... Men jag är glad att vi har något internet iallafall :P ^^

Var hos Giorgia idag :) Blev klar med 4 sidor till min scrapbook :D

Bilder från påsken kommer här :

       

       

       

       

       
        
okej det var några bilder från påsken :P Men nu måste jag verkligen sova! Annars somnar jag med huvudet på tangenterna xD haha Sov så Gott!!!

       

forsta dagen pa annu en ny vecka... eller ar det den andra dagen???

Har I USA sa raknar dom sondagen som forsta veckodagen pa en ny vecka... Sa alla kalendrar och sa borjar med sondag... Konstigt men sant. I Sverige sager vi ju att veckan borjar med mandag! Eller har jag helt glomt bort hur vi har det??? XD haha

idag blev det ingen tavling, den blev installd pga det daliga vadret... Killarna har tavling imorgon sa ingen traning for oss tjejer :) Istallet blire scrapbooking med Giorgia :)

tyvarr blev det inga bilder fran pasken idag heller... Varat internet ar forfarande nedlagt :( men imorgon kommer en som ska forsoka fixa det, sa jag haller tummarna att det blir fixat tills imorgon kvall ;) Nu ska jag sova! GODNATT!!!! <3

Pask

Dagen borjade med att vi fick en varsin korg med lite godis och lite annats :) sedan blev det kryka foljt av agg jakt ^^ I de sma aggen som vi plockade upp fanns det pengar I XD totalt samlade jag nastintill 100 svenska kronor :P dock kom jag pa tredje plats ^^ efter det blev det lunch pa en restaurang med familjen + lite slakt. Sedan senare pa kvallen begav vi oss till min vardmammas pizzeria for att gora vara egna pizzor ;) sa fick lara mig hur man gor pizzor idag ;) bilder lagger jag till har imorgon ;) for nu ska jag sova! Och jag skriver detta inlagg fran moblien :P

tavling imorgon igen XD Godnatt!!!

Tävling imorgon igen...

Kom nyss hem från Giorgias hus, där vi tittade på film och höll på med scrapbooking :) Roligt var det :P Filmen som vi tittade på var nog den konstigaste film jag någonsin sett xD

jaha, då var dte tävling imorgon igen... Men ska bara hoppa längdhopp imorgon så det ska bli skönt :D det är invitational så det kommer vara ett antal olika skolor där :P Så det blir roligt att titta på och otroligt skönt att slippa springa :P

Nu ska jag sova! För att åka med bussen klockan 9 imorgon bitti..

Godnatt!!

Drug test...

Jaha, då fick man vara med om ett amerikanskt drog test idag xD haha ^^ Ska nog itne vara några problem att vara negativ till det. Om inte något är allvarligt fel på mig så att jag producerar någon drog i min kropp xD haha Men den chansen är nog minimal haha ^^

Men iallafall en polis kom in till mitt klassrum och sa att han skulle eskortera mig. Fick sedan gå tilla ndra sidan av skolan för att hämta en anna tjej som också skulle ta testet. Sedan gick vi till stället där de tog testet. Vi fick sitta på stolar längst en vägg på rad. Vi var väl sju tycken som satt där och väntade... Sedan var det våran tur att gå iväg, vi gick ut utanför skolan till en "van" hmm vet inte vad det heter på svenska... Men iallafall där tog de ett urinprov sedan var vi klara. Dags att gå tillbaka till klassrummet :P ^^

De slumpar elever som håller på med någon sport... Och idag var det min tur att göra det. Det är med jämna mellanrum som dom gör dessa tester men vissa elever som gått i skolan i 3 år och utövar sporter året runt har inte ens tagit ett drog test :P Men jag som kommer hit ett år får göra det xD haha Men men Det avr runt 16 stycken idag som fick göra det...

Då vet ni det och jag har en upplevelse mer att minnas xD

Nu ska jag sova!!! Godnatt

Onsdag 5/19/11

Tavlingen idag gick val inte sa bra... Vi forlorade ratt stort men det var bra skolor vi motte och vadret var val inte sa harligt om man sager sa... Kallt och blasigt!!! Varat internet fungerar foprtafarder inte... :/ men hoppas det funkar imorgon. Dock vet jag inte vad morgondagens inlagg kommer handla om... Nagra ideer??? Lr kanske har ni nagra fragor lr nat ni vill ha svar pa :P lr bara nagot som ni vill saga :P ^^ spelar ingen roll ;) har ni nagot sa kommentera garna sa kan jag svara nasta gang jag uppdaterar ;) ska sova nu! Godnatt!!!

Tisdag

askar gor det just nu... Skriver pa moblien for varat internet fungerar inte nu igen :/ sa det blir ett kort inlagg... Vanlig dag idag dock bara lite styrketraning pa friidrotten pga att det regnade sa! Tavling imorgon I Kokomo mot dom + Layatte. Nu ska jag lagga mig ner I sangen och lyssna pa musik och pa askan :) godnatt!!

Prom igår!!!!

Jaha då var prom över nu också!!!! Hade otroligt roligt igår, kan jag säga :D

Först möttes vi upp här hemma hos oss för fotografering.

       

       

       

       

Sedan begav vi oss till en annan persons hus för lite fler bildern :P Där det blev gruppbild med både killarna och tjejerna. Jag gick dom med dom som grupp hade ingen enskild dejt. Men vi var totalt 4 som inte hade det så roligt hade vi ändå :D

       

Sedan begav vi oss til en väldigt god restaurang i Kokomo, 30 min härifrån. Dock har jag inga bilder därifrån... Hade inte emd mig kameran in :/

Efter det blev det att åka till skolan för att gå till själva dansen :) Startade klockan 21 och slutade 24 :P Årets tema var Candyland :P

       

       

       

       

       

       

       

       

       

Årets King & Queen

       

       

       

Efter dansen skyndade vi oss hem för att byta om för att sedan komma tillbaka till skolan så fort som möjligt :P för mellan 24 och 03 så var det After prom där dte var tävlinbgar och priser som man kunde vinna... Dock blev det inge pris för mig :P haha ^^

       

       

       

Otroligt lyckad kväll blev det när vi kom hem vid 03.45 :P haha somnade vid 04.30 då jag somnade otroligt fort efter en fullspäckad dag/kväll/natt :)

       

Prom!!! :D

Kom nyss hem från dansen :) Men det blev otroligt mycket bättre än jag förväntat mig :D

Nu ska jag sova! klockan är 4.30 på morgonen, så det är absolut läggdags! Bilder kommer imorgon tillsammans med inlägget ;)

Ha det så bra tills dess!!! KRAMKRAM

Fredag!!!

Jaha då kom man nyss hem från Lafayette! Där jag köpte ett par välbehövda nya skor :) har mina blåa (turkosa) sedan innan men känner inte att jag kan ha dom till allt... Och sen så kan det vara bra att ha ett par skor att byta emellan ;) Bilder kommer imorgon om jag har tid att skirva...

Ha nämligen våran Prom imorgon! Så vi får se hur det blir. Men kameran får följa med imorgon så jag hoppas på endel bilder därifrån :D

Nu måste jag sova! GODNATT!!!


Torsdag 5/14/11

Skolan idag var som vanligt... Därefter blev det tävling!

Busschaffisen virrade bort sig så istället för en timme tog det en och en halv timme för oss att ta oss dit XD haha ^^

Våran skola förlorade totalt, men det hade vi räknat med :P För skolan vi mötte, West Lafyette är en skola med väldigt bra atleter!

Själv slutade jag på tredje plats i länghopp (Varsity), sjätte plats i 400 m (Varsity) och första plats i 4x400 m (Junior Varsiy). Så detta var helt okej :) Dock är jag inte hunra procent att jag kom på dessa placeringar... Men det var vad folk sa till mig xD Det är otroligt svårt att veta hur man placerar sig under tävlingarna... Man håller inte koll helt enkelt, för mycket saker som pågår under samma gång...

       

       

       

Så var min dag över nu också! För nu ska jag sova!

Natti Natti <3

Onsdag 5/14/11

Jaha då var denna vecka halvvägs :) Tävling imorgon igen :P haha Känns som om vi har tävlingar hela tiden nu... Både roligt men också rätt påfrestande... Men men :P Vi överlever ^^

Nu ska jag ta och sova mina skönhetstimmar :)

GODNATT!!!

Första home meet + Senior night!!

Då var vårat första home meet över :) Förtsa av fyra ^^

Slutade med att både oss tjejer och killar vann över Peru :D Vi tjejer vann med krin 80 mot cirka 40! Så det avr roligt :)

Själv kom jag på tredje plats i 400 m på 73 sek i Varsity. Sen blev det första plats med 400x4 relay dock var det junior varsity :P Men ändå ^^ Juste sen kom jag på färde plats i länghopp :P

Väldigt bra kväll blev det iallafall :D Senior night var det också ^^ Gick ut där med mina amerikanska morföräldrar ;) Min värdmamma hade try-outs precis den tiden som de skulle berätta vilka vi var och så... Så hon kunde tyvärr inte gå ut med mig. Men men gick bra ändå ;)

       

       

       

       

Haha den underbara bilden på mig får avsluta detta inlägg XD haha skämt åsido ^^ Bilden är från sista loppet 400x4 Och tydligen så kollade jag tydligen bakåt just i detta ögonblick då hon tog bilden :P haha men lite roligt är det ^^

Nu ska jag sova! Hoppas ni hade en underbar kväll! det hade iallafall jag även om det var fysiskt jobbigt så var det otroligt roligt :D

Natti Natti!!! <3

Måndag 4/11/11

Jaha, nu vecka nu igen :P haha Tiden går så otroligt fort nu...

Imorgon har vi tävling igen och det är Senior night. Då dom pratar om sista-års-eleverna...
Ska springa 400 m, 400 m stafett + längd hopp xD Så vi får se hur mina benhinnor klarar av det... Just nu ligger jag här i sängen med en ispåse på benen :/ Bara hopaps att dom är okej imorgon :)

Nu ska jag sova så jag är relativt pigg imorgon. Godnatt!! KRAMKRAM

Eastern haunt...

Idag var det eastern haunt! Man sprider ut en massa små ägg som innehåller en godis. Sedan så låter man barnen springa och samla in dom. Och man får godiset som är i dom. Brukar också ibland kunna finnas pris till det barn som samlat flest ägg :P Så vi åkte till Barnens farmor och farfar som hade hand om en eastern haunt med några andra. Dock tittade vi bara på :) Var mest för mindre barn ^^ Och juste vi målade ansikts mplningar på barnen som kom dit :)

       

       

        

        

       

       

       

Så nu har ni sett lite bilder också ^^ Kändes rätt galet att se alla barn springa från startlinjen och sedan ut över gräsmattan och plocka på sig så många ägg som de kunde... Haha, men roligt var det att se :P

Nu ska jag sova! Godnatt!!

Äntligen är vårat internet tillbaka!!!!

Så nu har vårat internet kommit tillbaka, hoppas bara att det fortsätter så :P ^^ Haha

Iallafall igår blev dte en fjärde plats i tresteg :) helt nöjd för att vara första gången. Hoppade 28'8 ca 8.8 meter :P om datorn convertarade det rätt ^^ haha Sedan tror jag vårat team i DMR (Distance Medley Relay) Kom på typ 6e plats lr något sånt :P ^^ kommer inte riktigt ihåg XD

Lite bilder från gårdagen ;)

     

     
 
     

     

     

     

     

     

     

     

     


tavling imorgon...

Forsta tavlingen for mig imorgon... Bade roligt med samtidigt ar jag otroligt nervos! Ska springa 400 meter alltsa ett varv runt banan det snabbaste jag kan :P sen blire tresteg ocksa XD borjade trana pa det I tisdags sa det kanns inte direkt som jag kan det :P haha Men ar otroligt nervos over mina behinnor... Kanner fortfarande en ganska stor smarta nar jag springer men det vill inte ga over :( sa nu har min tranare forsokt tejpa mina fotter, sa jag hoppas det blir battre med det :) har ocksa idag kopt ibuprofen ar typ som svenska ipren :P Nu ska jag sova for att vara sa utvilad som jag kan bli infor morgondagen. Godnatt <3

Onsdag 4/6/11

Internet vill inte fungera pa min dator... Sa maste skriva pa mobilen :(

Dagen har vart bra :) inte mycket mer att saga om den ^^

Imorgon blire att aka till Kokomo efter traningen for att titta pa skor till prom som vi har nasta fredag :)

Nu ska jag sova! godnatt!!

Tisdag 5/4/11

Kvällarna bara flyger förbi... Så tyvärr blir bloggen lite lidande av det :/ Men ni överlever nog ändå ^^

Har träning varje dag vilket tar upp endel av tiden. Kommer inte hem förrens vid 17.30 varje dag... Sedan är det duscha, äta, läxor och vila ut lite :P Och umgås med min värdfamilj :) Så när jag sedan gå till sängs så tar jag upp min dator lite, men tyvärr är jag oftast för trött för att uppdatera lite här i bloggen...

Men men ^^

Nu ska jag sova!! :P Godnatt


Helgen som gått

Jaha, då var denna helg över också... Varför ska helgerna gå så otoligt snabbt och skolveckan så otroligt långsamt??

Iallafall, denna helg har jag äntligen klippt mig :D haha ^^ Har också skickat iväg paketet till Sverige efter att det legat i mitt rum i mer än en månad...

Sedan åkte jag iväg till Gioriga :) Vi höll på med scrapbooking nästan hela tiden :) Pyssligt är det att få ihop en sida. Ser inte så svårt ut, men det tar en otrolig tid att få det klart. Så blev klar med totalt 3 sidor där igår och idag :) Men självklart satt vi inte hela dagarna ^^ :P

Läxan är gjord som är tills imorgon :) så nu blir det lite TV sen är det sängen som gäller :)

Godnatt!!!

Äntligen fredag!!!! :D Första april dessutom!

Äntligen fredag!! JIPPI, kan jag bara säga :D Denna vecka har gått sååå otroligt långsamt tycker jag. Men nu är den över :D

Var på bio idag med Gina, John, Big john & Mariana :) Vi såg filmen Hopp som den hetrer på svenska ^^ Var gullig och rolig :) En bra "barnfilm" som även jag gillade skarpt ;)

Pratade med mamma och syskonen idag också :) roligt att höras av med dom lite då och då ;)

Juste glömde skriva att jag pratade med Julia igår! Alltid lika roligt att prata med henne på telefonen ^^ Pratade lite över en timme xD men tiden går fort när man har roligt :P Hon åker till NY imorgon med organisationen. Så jag hoppas hon får en underbar vecka där och träffar nytt trevligt folk :D

Nu ska jag ta och sova! Godnatt!!

RSS 2.0