Dikt

Jag kommer lite då och då lägga in lite dikter här som jag hittar. Jag vet inte riktigt varför men känner att det finns så många bra dikter som passar in rätt bra just nu. Så därför tänker jag göra det.

Hittade en dikt idag som jag ska skriva ner här nu den heter Existera och är skriven utav Krook.

Hoppet är förlorat för länge sen. På det stora ej det lilla. Den sanna omtanken är det lilla. Atomkärnan i universums innersta punkt. Allt annat är det stora. Den kärnan ändrar aldrig form. Där i ryms allt hopp, all medkänsla och all äkta glädje. Obrytbar, ofrånkomlig och ouppnåelig. Livets enda konstant. Den finns i dig från ditt första andetag och lämnar dig aldrig. Välj aldrig att förneka. Välj aldrig att upphöja. Den ska leda inte ledas, så som flodens starka ström leder dig till trygget, kämpar du emot så drunknar du. Tryggheten är att du alltid kan ge upp. Rädslan är att veta precis vart du är på väg. Våga blunda, andas och låt dig bli ledd av vattnets nyckfullhet.


Så från och med nu så kommer ni kunna läsa lite dikter här då och då :P ^^
Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0