7 dagar

               

Det känns så konstigt med det är faktiskt bara 7 hela dagar innan jag åker. Söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag. Sen så åker jag på söndag morgon.


8 dagar kvar

    

9 dagar!

          

Det känns som om de sista nio dagarna här hemma kommer försvinna med en väldig fart. Det känns både bra och dåligt. Det känns bra på grund av att jag inte kommer hinna tänka för mycket kring allt, samtidigt som det känns tråkigt att jag bara har yttligare nio dagar att träffa vänner och familj.


10 dagar kvar!!!!!

         
 


Nu är det bara 10 dagar kvar. Nu börjar nedräkningen. Okej jag har räknat ner ett tag nu men nu är det den riktiga nedräkningen igång ;) Känns overkligt att jag om 10 dagar kommer att vara i USA där jag ska tillbringa mina kommade 10 månader.

Jag har verkligen inte insett förens nu att det bara är ett antal dagar kvar tills jag åker iväg. Det känns så overkligt. Jag har väntat på detta ögonblick i nästan ett år och nu är det snart här.

Det börjar bli otroligt känslosamt, farvälen har börjat och hittils har jag klarat mig utan tårar även om det har varit riktigt nära ett antal gånger. Men det kommer bara bli svårare och svårare desto fler farväl det blir. Det är nog på grund av att jag börjar inse mer och mer att jag ska åka iväg snart. Jag är så dålig på att ta farväl av personer som står mig nära xD Men jag vet att jag kommer klara av det här året väldigt bra även om det kommer finnas toppar och dalar längst vägen. Men just farväl är inte min starka sida. Men tyvärr är det något som måste ske när man ska åka iväg någonstans ^^

Det känns som om jag kommer trivas otroligt bra i min blivande värdfamilj. Alla verkar hur gulliga och snälla som helst :D Så det känns skönt. Kommer nog att ha ett fantastiskt år i deras närvaro. Är otroligt tacksam över att
dom vill ta emot mig till deras familj. Dom anar mog inte hur glad jag är att dom valde just mig :)

Ha det så bra! Kramkram

Tillbaka i Uppsala

Hejhopp! Nu är jag tillbaka. Känns som en evighet sedan man var hemma samtidigt som det känns som igår. Det är en så konstig känsla kan jag tala om för er. Den är svår att beskriva. Men aja struntsamma. Jag har haft det väldigt bra. Även om det har vart ansträngande så har det helt klart vart värt det. Ångrar det inte alls. Har lärt känna många underbara människor som jag verkligen vill hålla kontakten med även om det kommer bli lite svårt när jag är borta i nästan ett år nu. Men det löser sig som allt annat gör ;)

Imorgon är det bara två veckor kvar tills jag åker iväg. Det känns helt overkligt. Jag kan inte riktigt förstå att det är de sista två veckorna nu innan jag drar iväg hemmifrån. Men jag längtar otroligt mycket. Mariana min blivande värdsyster från Brasilien är redan där. Hon åkte dit igår, så hon har precis påbörjat sitt utbytesår.

De sista två veckorna hemma ska jag verkligen ta vara på och bara göra det som jag vill. Ska träffa mina underbara vänner och min kära familj. Hitta på lite olika saker och bara ta det lugnt.

Nu ska jag ta och sluta skriva. Men ha det underbart i sommarvädret som har försvunnit idag, men det kommer tillbaka hoppas jag ;)

Kramkram


Borta 3 veckor...

Idag så beger jag mig till Sveriges huvudstad för att jobba i tre veckor. Så tyvärr kommer det nog inte bli några inlägg under denna tid. Men ni får helt enkelt klara er ^^ haha. Tror ni kommer det för jag är inte den bästa på att uppdatera när jag är hemma heller xD Men men när jag kommer tillbaka så är det bara två ynkliga veckor kvar innan jag beger mig. Det känns helt overkligt. Tiden har gått så fort sedan jag sökte. Men samtidigt känns det hur lång tid som helst också. Det är svårt att beskriva.

Nu måste jag lägga på ett kol med packningen om jag ska hinna klart med den innan jag måste åka med tåg, tunnelbanan, buss och båt för att komma dit jag ska ^^

Men ha ett bra sommarlov för er som har det. Och ni andra får ha det så bra ocskå!!

Kram kram /My

Hämta brev!!

Idag var dte barar för mig att ta en sväng förbi två olika butiker för att hämta ut två olika brev. Fröstår inte riktigt varför, det måste ha blivit något fel men det gjorde inte så mycket ;) Ena brevet innehöll mitt pass tillsammans med visum :D Blev otroligt glad när jag såg att det var i, det känns som en otrolig lättnad. Nu tror och hoppas jag att alla förberedelser inför USA är klara :D

Det andra brevet innehöll mitt nya bankkort från ICA-banken. Så nu är det klart också. Nu är det bara resan att invänta ;) 


         
Ha det så bra!

Kramkram/ My

RSS 2.0