Lite frågor

Har fått några frågor här på min blogg, så jag tänkte svara på dom ;) ^^

Jag tänkte bara höra vilken organisation du åkte med? EF? Explorious? STS?
Jag åker med en organisation som heter YFU (Youth For Understanding)

Vad tycker du om din organisation?
Jag tycker att organisationen har varit bra hitintills. Dock så har jag int ehaft några problem med varken min värdfamilj eller något sådant. Så jag har inte behövt haft så mycket kontakt med dom. Jag fick min värdfamilj rätt tidigt i februari / början av mars, så jag ska absolut inte klaga haha. Tyvärr finns det vissa som fick sin familj när jag redan hade vart här i någon vecka. Men så är det med alla organisationer. Först ska det finnas en familj som är villig att ta emot dig som en utbyetsstudent, sedan ska det finnas plats i skolan och så. Så det är rätt många saker som måste fungera och är det något som inte funkar så måste organisationen börja om från början igen.

Men svaret på frågan är: Ja, jag tycker om min organisation

Vilken delstat är du i?
Logansport i delstaten Indiana

Betalade du själv eller sökte du några stipendier för att kunna åka ? :)
Jag sökte tyvärr inga stipendier. Så därför fick vi betala allt. Jag har en väldig tur att jag har så snälla föräldrar som var villiga att betala hela organisationskostnaden och flygbiljetter för mig :D

Vilka klasser läser du?
Jag har:
Beryettes - Dansetemet i skolan

Photography I - fotograti

Commercial art - Vi skissar och använder oss av olika datorprogram. Kan visa lite senare vad jag menar ^^ Det  
är så svårat att förklara vad vi gör. Jag har denna klass två perioder, så det är som en dubbellektion ^^

US history - Amerikansk historia

English 11 - engelska för juniorerna på skolan

Algebra II Honors - En väldigt lätt klass enligt mig. Har gjort nästan allt i skolan hemma i Sverige redan ^^ Så 
detta är som en repedition. Kan dock inte säga vad det motsvarar för kurser hemma i Sverige. Men jag har tagit, A, B, C och halva D i Sverige.

Det var dom kurserna jag har varje dag. Börjar klockan 8 varje morgon. Sedan är varje lektion 50 min lång + en lunch som är 30 min. Och sen har vi sedan 10 min announcement i slutet på dagen, då dom säger olika sportresultat och sådant ;) Visas även ett tv program som skolans elever gör i en klass. Lite roligt :D Så vår skoldag slutar klockan 3.10 ;)

Trivs du bra i skolan?
Jag börjar trivas bättre och bättre i skolan nu :D I början hade jag rätt svårt att prata med alla olika perosner, eftersom att man byter klasskompisar inför varje ämne. Men nu när det har gått ett tag så blir det bara roligare och roligare :D

Vad tycker du om staden du bor i?
Den är rätt liten, cirka 20 000 peroner. Så det är lite skillnad från vad jag är van vid, 200 000 ;) haha Det händer ibland att det inte finns så mycket att göra ;) Men anstränger man sig så finns det alltid något :P Och min värdfamilj är insatt i många oliak saker så det är roligt. Nästan alltid något som ska fixas här och där ;) ^^ Tyvärr så har vi inte så många affärer och så här. Finns en liten mall men där är det inte mycket. Sen så har vi Walmart och lite sådana affärer  ^^ Men vi har rätt många matställen haha ^^ Om det är så att vi vill åka och shoppa så tar vi bilen i ungefär 30 min.  Så är vi i antligen  Kokomo som har endel affärer eller så åker vi till Lafyette där dom har ett bra köpcentrum ;D

Men jag trivs väldigt bra här i Logansport :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0