5 månader!!!

Nu är det 5 månader sedan jag lämnade hemmaplan för att åka iväg som utbytestsudent!!

Tiden har bara flygit föbi om jag tänker på det nu. Men vissa perioder har det känts som om tiden stod still. 5 månader är en otroligt lång tid utan vänner och familj. Tror den längsta tiden jag vart borta från min kära familj är runt 4-5 dagar. Och nu har det gått 5 månader. Det går inte in i min hjärna kan jag ju säga... Visst har det vart en jobbig tid men det har absolut vart värt det. Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv. Jag måste ta mer egna beslut än vad jag gjort förrut istället för att gå hem till mamma eller pappa om råd. Jag ser att jag kan klara av väldigt mycket.

Språket är ett otroligt bra exempel. Jag har alltid vart sämst i min engelska klass att prata, skriva och förstå det engelska språket. Men här i USA, så tycker jag att det har gått otroligt mycket frammåt :) Visst var det jobbigt i början och vissa stunder ville jag bara börja gråta, allt var förvirrande och det var otroligt jobbigt att försöka anstränga sig varje dag för att förstå vad andra pratade om. Men nu efter 5 månader så går det otroligt bra :D Jag tänker för mig själv på engelska, räknar, prata, förstår, drömmer. Ja, nu är min hjärna iställd på det egnelska språket. Som en dictonary på nätet där du kan ställa in de olika språken. Och nu är min inställd på engelska - svenska istället för tvärtom ^^

Pratade ju med Julia för ett antal dagar sedan. Då var det otroligt svårt att komma på vissa ord på svenska så då blev det på engelska istället tills jag kom på vad det hette på svenska xD Det är otroligt fachinerande hur hjärnan kan ställa om sig :) Men skönt är det iallafall!

Juste nu har 5 månader gått och om 5 månader så är jag tillbaka hemma i Sverige och det är min födesedag då ^^ 

Bild från en historia lektion då jag lånade min klasskompis Svampbob-keps ;)

           

Nu ska jag sova! Usräkta för det långa långa inlägget om ni orkade läsa igenom till hit. För nu ska jag sluta skriva så det inte blir alldeles för långt. Godnatt! KRAM

Kommentarer
Postat av: nils

Vad roligt att det märks så väl att du blivit bättre på engelska! Måste vara rätt häftigt att drömma på ett annat språk :D



Jag har ju då också en fråga till dig(finns så mycket jag egentligen undrar om). Hur tillbringade du din roliggaste helg hitintills borta i USA? Alltså vad gjorde du då osv. :)

2011-01-11 @ 18:58:35
URL: http://nilsinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0