Glömt att berätta...

kom nyss på att jag har glömt att berätta att jag ska tillbaka till USA i sommar. Träffa min amerikanska värdfamilj och mina vänner som jag försöker hålla kontakten uppe med... Även om vi alla har våra egna liv nu. Och tidsskillnaden hjälper inte direkt till heller. Men jag pratar relativt mycket med dom vilket jag är glad för :)

Men ville bara dela med mig av det :D Är otroligt glad över att jag hade lite sparade pengar så jag kunde betala min resa och så :) Ser verkligen fram emot att åka och längtar så in i norden :D

Kramar /My

Kommentarer
Postat av: Hej!

Hejsan! Hur är kontakten med din värdfamilj? Vet du om de eller någon familj de känner är sugen på att ta emot en utbytesstudent 12/13. Försöker hitta en egen familj, då jag inte litar på att de amerikanska organisationerna gör sitt jobb ordentligt.

2012-01-23 @ 12:30:34
URL: http://amandaiamerica.blogg.se/
Postat av: My

Hej Amanda!



Min kontakt just nu är väl sisådär. Det är supersvårt att hålla kontakten med familjen som bor på andra sidan Atlanten... Tidsskillnaden gör det ännu svårare och att både jag och min värdfamilj är rätt upptagna av oss påverkar också. Jag har inte skypat med dom, men vi håller kontakten genom fb, mail och lite sms :) Och sen ska jag ju tillbka ai slutet av Juni nu i sommar :D



Utbytesorganisationerna tycker jag gör ett väldigt bra jobb när det handlar om att placera utbytesstudenter. Visst finns det ett antal skräckhistorier angående felplaceringar, mende flesta får verkligen bra familjer. Man får tänka på att det är väldigt svårt att mactha ihop familj och student och de lyckas väldigt ofta. Jag fick en otroligt bra värdfamilj enligt mig :)



Men skulle man mot all förmodan få en "dålig" värdfamilj så kan man alltid byta. Det kan vara någon kompis familj som man träffar där eller att organisationen försöker fixa någon ny.



Men jag vet tyvärr inte direkt, om jag har någon värdfamilj att rekomendera just nu. Men du kanske ska fundera på att låta organisationen göra det? Vilken orgaisation åker du med?



Ha du fler frågor är det bara att ställa dom ;)

2012-01-24 @ 18:05:51
URL: http://myusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0